Subscribe to
Wpisy
Komentarze

398

Jak już kiedyś pisałem, rozmowy w internecie bywają bardzo pouczające. Oto fragmenty jednej z ostatnich.

x: szkoda, że [Bóg] nie widział, jak trzęsła się ziemia na Haiti
jesus_freak: spójrz na to w inny sposób
x: nie ma innego sposobu
jesus_freak: może dlatego, że widział, nie było jeszcze gorzej
jesus_freak: to, że ludzie cierpią, nie oznacza, że Bóg nie istnieje
jesus_freak: wolałbyś, żeby nie było żadnych praw naturalnych?
x: ok, więc czemu katastrofy naturalne nie zdarzają się w Stanach albo innych bogatych krajach
jesus_freak: ale przecież zdarzają się
jesus_freak: np. trzęsienia ziemi w Japonii
jesus_freak: Portugalia została ostatnio dotknięta katastrofą
jesus_freak: itd
x: ale tam było dużo prostytucji, jak w Sodomie
x: Bóg musiał to ukarać
jesus_freak: a na Haiti jest magia
jesus_freak: a poza tym
jesus_freak: ludzie wszędzie grzeszą
jesus_freak: jeden rodzaj grzechu nie czyni ludzi gorszymi od innych
x: więc czemu w takim biednym kraju?
x: czemu Bóg nie angażuje się w bogatszych krajach?
jesus_freak: mówiłem Ci, że to robi
jesus_freak: może po prostu nie chcesz tego widzieć

jesus_freak: mówiłeś, że jesteś chrześcijaninem i dlatego mój nick Cię razi, ale jeśli jesteś chrześcijaninem, to czemu obrażasz Boga?
x: człowieku, Boga gówno obchodzi co się dzieje na tym świecie
x: ma ważniejsze sprawy na głowie
jesus_freak: i Ty mówisz, że jesteś chrześcijaninem? :D
jesus_freak: to może najwyżej czynić z Ciebie deistę, ale na pewno nie chrześcijanina
jesus_freak: czytałeś kiedyś Biblię?
x: jest nudna
jesus_freak: więc
jesus_freak: na dodatek nie czytasz Biblii
jesus_freak: czyli na jakiej podstawie uznajesz się za chrześcijanina?
x: widziałem Go raz
jesus_freak: nie wygląda na to
x: pokazał mi się we śnie
jesus_freak: co Ci powiedział?
jesus_freak: i w jaki sposób czyni to z Ciebie chrześcijanina?
x: bo reszta nie widziała Go nawet w snach

jesus_freak: skąd ta pewność, że tylko Ty widziałeś Boga?
jesus_freak: całkiem sporo ludzi twierdzi, że Go widziało
x: jeśli ktoś tak twierdzi, to jest dużo szumu w mediach
jesus_freak:a było w Twojej sprawie?
x: tak, było, w moim śnie
jesus_freak: więc przyznajesz, że inni mówią, że Go widzieli, ale nadal uważasz, że jesteś jedyny?
x: nie, człowieku, ja miałem wizję!

jesus_freak: więc, czemu ciągle mówisz, że jesteś jedyny?
x: bo inni nawet nie mieli snów z Nim
jesus_freak: mówią, że mieli
jesus_freak: skąd ta pewność, że kłamią
x: nie mogą udowodnić
x: ja mogę
jesus_freak: oh, a jak możesz to zrobić?
x: a jak inni świadkowie cudów mogą?
jesus_freak: rozmawiamy o Tobie, nie o nich
x: powiedzmy, że jestem jak oni
jesus_freak: to nie odpowiedź
jesus_freak: to jest coś, co się mówi, jak się nie ma odpowiedzi

joory: a pity he havent seen the earth shaking in haiti
jesus_freak: look at this in a different way
joory: there is no differrent way
jesus_freak: maybe it’s because he saw it, it wasn’t worse
jesus_freak: because people suffer, doesn’t mean God doesn’t look or care
jesus_freak: you’d rather not have any natural laws?
joory: ok why natural laws dont go to the states or any rich countries?
jesus_freak: but they do
jesus_freak: there are frequen earthquakes in Japan, for example
jesus_freak: Spain was hit be a disaster recently
jesus_freak: etc
joory: but u now ther was alot of prostitution around ther like in sodoma
joory: god must have punished this
jesus_freak: and there was a lot of magic in Haiti
jesus_freak: and anyway
jesus_freak: people sin everywhere
jesus_freak: so one sin doesn’t make anyone worse than someone else
joory: so why in a such poor ground?
jesus_freak: ?
joory: why god isnt involved ion rich countries?
jesus_freak: i told you He is
jesus_freak: maybe you just don’ want to see this
joory: what?
jesus_freak: that it’s not only poor countries that suffer
jesus_freak: you said you’re a Christian and because of that my nick offends you, but how can you be a Christian and offend God?
joory: man god doesnt care about this shit on earth
joory: he has his more important issues
jesus_freak: and you say you’re a Christian? <icon_lol>
jesus_freak: that’s being a deist, not a Christian
jesus_freak: have you ever read Bible?
joory: its boring
jesus_freak: so
jesus_freak: in addiotion to being a deist, you don’t read Bible
jesus_freak: so, on what basis do you call yourself a Christian?
joory: i saw him once
jesus_freak: doesn’t seem like you saw God
joory: jesus i mean
jesus_freak: the same
joory: man he was in a night vision in my dream
jesus_freak: and what did He tell you?
jesus_freak: and how that makes you a Christian?
joory: coz the rest didnt c him even in dreams
jesus_freak: hahahaha
joory: hehehehe
jesus_freak: let’s say that’s true, they didn’t
jesus_freak: it doesn’t make you a Christian in any way
jesus_freak: even if it was Jesus who you saw
joory: but if u see somebody then u r sure he is real
jesus_freak: yes, but it doens’t make you a Christian
jesus_freak: it may make you a deist you are, but not a Christian
joory: its not lets say it was
joory: the rest didnt c him
jesus_freak: why so sure about that?
jesus_freak: quite many people claim they have
joory: coz if they did there is a big issue in media
jesus_freak: and there has been about you?
joory: that somebody sow god or his mother
joory: yeah about me was in my dream
jesus_freak: so, you admit that other people have claimed to see it but you still claim to be the only one to have done so?
joory: no man i had a vision
jesus_freak: I kno, I know
jesus_freak: but others also say so
jesus_freak: so, why do you still say you’re the only one
joory: coz the rest havent had even any dreams with him
jesus_freak: but they say they did
jesus_freak: why are you so sure they’re lying
joory: they cant proove
joory: i can
jesus_freak: oh, and how can you do this?
joory: how the rest wittnesses of miracles can?
jesus_freak: we’re talking about you, not them
joory: so im like them lets say
jesus_freak: it’s not an answer
jesus_freak: it’s somehthing to say when you don’t have any answer
joory: lets meet live?
jesus_freak: so, you don’t have any answer
jesus_freak: I understand, fair enough
joory: of coure i have
jesus_freak: I’ve got to go, it’s getting late
joory: but its a talk
jesus_freak: I’m really glad we talked
joory: till the morning
jesus_freak: you showed me a lot how I shouldn’t be as a Christian
jesus_freak: and a lot of ideas for my blog
joory: its fucking wide
jesus_freak: have a good nigt
jesus_freak: and I really encourage you to read Biblr
joory: d same 2 u
joory: a pity he havent seen the earth shaking in haiti
jesus_freak: look at this in a different way
joory: there is no differrent way
jesus_freak: maybe it’s because he saw it, it wasn’t worse
jesus_freak: because people suffer, doesn’t mean God doesn’t look or care
jesus_freak: you’d rather not have any natural laws?
joory: ok why natural laws dont go to the states or any rich countries?
jesus_freak: but they do
jesus_freak: there are frequen earthquakes in Japan, for example
jesus_freak: Spain was hit be a disaster recently
jesus_freak: etc
joory: but u now ther was alot of prostitution around ther like in sodoma
joory: god must have punished this
jesus_freak: and there was a lot of magic in Haiti
jesus_freak: and anyway
jesus_freak: people sin everywhere
jesus_freak: so one sin doesn’t make anyone worse than someone else
joory: so why in a such poor ground?
jesus_freak: ?
joory: why god isnt involved ion rich countries?
jesus_freak: i told you He is
jesus_freak: maybe you just don’ want to see this
joory: what?
jesus_freak: that it’s not only poor countries that suffer
jesus_freak: you said you’re a Christian and because of that my nick offends you, but how can you be a Christian and offend God?
joory: man god doesnt care about this shit on earth
joory: he has his more important issues
jesus_freak: and you say you’re a Christian? <icon_lol>
jesus_freak: that’s being a deist, not a Christian
jesus_freak: have you ever read Bible?
joory: its boring
jesus_freak: so
jesus_freak: in addiotion to being a deist, you don’t read Bible
jesus_freak: so, on what basis do you call yourself a Christian?
joory: i saw him once
jesus_freak: doesn’t seem like you saw God
joory: jesus i mean
jesus_freak: the same
joory: man he was in a night vision in my dream
jesus_freak: and what did He tell you?
jesus_freak: and how that makes you a Christian?
joory: coz the rest didnt c him even in dreams
jesus_freak: hahahaha
joory: hehehehe
jesus_freak: let’s say that’s true, they didn’t
jesus_freak: it doesn’t make you a Christian in any way
jesus_freak: even if it was Jesus who you saw
joory: but if u see somebody then u r sure he is real
jesus_freak: yes, but it doens’t make you a Christian
jesus_freak: it may make you a deist you are, but not a Christian
joory: its not lets say it was
joory: the rest didnt c him
jesus_freak: why so sure about that?
jesus_freak: quite many people claim they have
joory: coz if they did there is a big issue in media
jesus_freak: and there has been about you?
joory: that somebody sow god or his mother
joory: yeah about me was in my dream
jesus_freak: so, you admit that other people have claimed to see it but you still claim to be the only one to have done so?
joory: no man i had a vision
jesus_freak: I kno, I know
jesus_freak: but others also say so
jesus_freak: so, why do you still say you’re the only one
joory: coz the rest havent had even any dreams with him
jesus_freak: but they say they did
jesus_freak: why are you so sure they’re lying
joory: they cant proove
joory: i can
jesus_freak: oh, and how can you do this?
joory: how the rest wittnesses of miracles can?
jesus_freak: we’re talking about you, not them
joory: so im like them lets say
jesus_freak: it’s not an answer
jesus_freak: it’s somehthing to say when you don’t have any answer
joory: lets meet live?
jesus_freak: so, you don’t have any answer
jesus_freak: I understand, fair enough
joory: of coure i have
jesus_freak: I’ve got to go, it’s getting late
joory: but its a talk
jesus_freak: I’m really glad we talked
joory: till the morning
jesus_freak: you showed me a lot how I shouldn’t be as a Christian
jesus_freak: and a lot of ideas for my blog
joory: its fucking wide
jesus_freak: have a good nigt
jesus_freak: and I really encourage you to read Biblr
joory: d same 2 u

12 komentarzy do “398”

  1. 02 Mar 2010 @ 08:46Ę

    Jejku, niektórzy są jak ściana…

  2. 02 Mar 2010 @ 09:41zimbabwe

    Niestety, ale wielu Polaków, choć 90% uważa się za wierzących, tak naprawdę jest mniej lub bardziej świadomymi deistami a nawet ateistami… Niby większość wierzy, ale tak naprawdę nie wie w co wierzy…

  3. 05 Mar 2010 @ 23:00Dziaba

    Moim zdaniem on ironizował… (ale może jestem ciemna i to jest dla wszystkich oczywiste, że ironizował :P)

  4. 05 Mar 2010 @ 23:13JF

    Nie sadze. Gosc spedzil prawie godzine na przekonywaniu mnie do tego.

  5. 06 Mar 2010 @ 16:31wróbel

    “W tym samym czasie przyszli niektórzy i donieśli Mu o Galilejczykach, których krew Piłat zmieszał z krwią ich ofiar. 2 Jezus im odpowiedział: «Czyż myślicie, że ci Galilejczycy byli większymi grzesznikami niż inni mieszkańcy Galilei, że to ucierpieli? 3 Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy podobnie zginiecie. 4 Albo myślicie, że owych osiemnastu, na których zwaliła się wieża w Siloam* i zabiła ich, było większymi winowajcami niż inni mieszkańcy Jerozolimy? 5 Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy tak samo zginiecie».” (Łk 13,1-5)

    Ja bym nie mieszał Boga do trzęsień ziemi i nie udowadniał ze to jego wina i robi to celowo (żeby karać). Gdyby tak było bylibyśmy niewolnikami żyjącymi w strachu – Bóg nie dawał by nikomu wyboru:
    “Wierz we mnie, służ mi wiernie albo GIŃ!”. Gdzie by tu była wolna wola? Jak tam czytam tą rozmowę to zdaję mi się trochę ze rozmawiacie i jakimś potworze… a nie Bogu.

    Według mnie:

    Świat to genialny mechanizm który “żyje i działa” – dokładnie tak jak go Bóg w swoim geniuszu stworzył. Bóg może naginać/zmieniać prawa które sam ustanowił- ale na pewno nie będzie robił tego wbrew naszej woli żeby nas do czegoś zmusić (np do wiary, czy przestrzegania przykazań). A cierpienia Bóg w swej miłości dopuszcza do nas po to byśmy nie wpadli w pychę – bo jesteśmy bogami a śmiertelnymi ludźmi, bardzo słabymi w swej naturze i bez Niego jesteśmy jak pyłek na wietrze – taka prawda tylko ze my czasem o tym zapominamy.

    Bóg ustawił swoje przykazania jako swoistą instrukcję obsługi “człowieka dla człowieka” jeśli jej nie przestrzegamy to trudno się dziwić ze coś jest nie tak…

    napisane: “chronić przed wilgocią” a ty wrzucasz “to” do wody tylko co się potem dziwisz ze się zepsuło?”

    Poza tym ja nie wiem, po co wam było to wyliczanie kto i gdzie jak grzeszy? Tu i tu: ludzie cudzołożą, tam: kradną, tam: zabijają.
    Przecież my tu to wszystko robimy – A oni nie robią? Czy może coś więcej robią niż my?

    Mam nadzieję że nikt w swojej bezgranicznej hipokryzji nie stwierdzi mi zaraz ze nie grzeszy :P

    Odnośnie snów (przestroga):
    (Syr 34,1-8)
    “1 Mąż głupi miewa czcze i zwodnicze nadzieje,
    a marzenia senne uskrzydlają bezrozumnych.
    2 Podobny do chwytającego cień i goniącego wiatr
    jest ten, kto się opiera na marzeniach sennych.
    3 Marzenia senne podobne są do obrazów w zwierciadle*,
    naprzeciw oblicza – odbicie oblicza.
    4 Co można oczyścić rzeczą nieczystą?
    Z kłamstwa jakaż może wyjść prawda?
    5 Wróżbiarstwo, przepowiednie z lotu ptaków i marzenia senne są bez wartości,
    jak urojenia, które tworzy serce rodzącej.
    6 Poza wypadkiem, gdy Najwyższy przysyła je jako nawiedzenie,
    nie przykładaj do nich serca!
    7 Marzenia senne bardzo wielu w błąd wprowadziły,
    którzy zawierzywszy im upadli.
    8 Prawo wypełni się bez kłamstwa,
    a mądrość jest wypełnieniem tego, co mówią usta godne zaufania.”

  6. 06 Mar 2010 @ 21:30JF

    Ad. pierwszego cytatu, masz racje, pisalem o tym bezposrednio po trzesieniu na Haiti.

    I chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Nigdzie nie napisalem, ze Bog celowo karze katastrofami. O to mi chodzilo. Ze takie rzeczy zdarzaja sie wszedzie i nie ma co mowic, ze to jest Boza kara. Choc moze byc. Ale nie nam to oceniac. Nie wymienialem tez kto i gdzie grzeszy, tylko stwierdzilem, chodzilo mi o to, ze ludzie wszedzie gdziesza i nikt nie jest gorszy od innych.

    Jesli chodzi o cytaty, prosze uzywaj ksiag kanonicznych.
    Jesli chodzi o sny, to jest troche przykladow w Biblii, ktore ten fragment conajmniej stawiaja pod znakiem zapytania.

  7. 07 Mar 2010 @ 00:36wróbel

    Jeśli źle zrozumiałem przepraszam.

    a co do stawiania pod znakiem zapytania …
    tak tak a i owszem :P

    “Poza wypadkiem, gdy Najwyższy przysyła je jako nawiedzenie,
    nie przykładaj do nich serca!” ten fragment sam stawia sobie furtkę :P

    Byli też Józef Egipski, Daniel, Józef mąż Maryi ect. no ale te przypadki nie czynią z tego reguły. Tak samo jak wiadomo ze byli ludzie którzy rozmawiali z Bogiem twarzą twarz – to były to raczej bardzo rzadkie (odosobnione) przypadki…
    btw.
    Cóż złego widzisz w niekanonicznych?

  8. 07 Mar 2010 @ 15:13JF

    Problem z tym fragmentem jest taki, ze ta furtka jest bardzo waska i bardzo latwo ja przeoczyc.

    Wlasnie to, ze sa niekanoniczne. I przez wiekszosc Kosciola nieuznawane za natchnione. Tak samo, jak byly nieuznawane przez Zydow.

  9. 07 Mar 2010 @ 19:22wróbel

    Tak jest wąska ale … pozwala zarobić rozsądną selekcję tak aby nie każdy który zobaczył we śnie Boga żył potem w przeświadczeniu objawienia.

    No dobra … ale co złego jest w tym ze cytuję księgę niekanoniczną?
    Zgorszę tym kogoś? czy co?

  10. 07 Mar 2010 @ 19:25JF

    Moze. Ale ten jeden werset ginie w pozostalych i calosc jednak ma wydzwiek taki, ze sny zazwyczaj nie maja sensu.

    Nie wydaje mi sie, zebys zgorszyl i dlatego nie mowie, ze nie mozesz ich cytowac, tylko prosze, zebys tego nie robil. Po prostu uwazam, ze w dyskusjach na temat Boga, najlepiej poslugiwac sie tekstem, ktory pochodzi od Niego, a nie takim, ktory to tylko udaje.

  11. 07 Mar 2010 @ 20:06wróbel

    A mają sens?
    Czy taka wiara w znaczenie snu to nie jest przypadkiem szkodliwy zabobon?
    Wszystkie te “senniki”, próby odczytywani snów itd?
    Jak dla mnie to się za bardzo od chodzenia do wróżki nie różni…

    No i tu jest ten problem rozeznania co od Boga pochodzi a co już nie.

  12. 07 Mar 2010 @ 20:11JF

    Oczywiscie, masz racje. Ale jednak sa tez sny, ktore pochodza od Boga.

    Mam propozycje. I tak bede pisal caly wpis o snach, podyskutujmy na ten temat wtedy, ok?:)

    Powiem tak. Jesli Zydzi, bedacy tworcami ST nie uznawali pewnych ksiag za natchnione. I tak samo nie uznawano ich w pierwszym Kosciele, to ja raczej nie mam powodow, zeby to jednak robic. Z reszta, nawet krk nie uznaje tych ksiag za kanoniczne.

Skomentuj